בנט תקף את הרצוג: מנסה להאשים חצי מהעם ברצח רבין

    גם בשנים האחרונות וביתר שאת בשנתיים האחרונות חוזרת אותה הסתה, אותה התלהמות, מסומנים ציבורים ואוכלוסיות, קבוצות וארגונים, נורות אותן מילים שטוענות באבק שריפה את אותם הכדורים ואותם האקדחים שבידי אותן ידיים שיירו במערכה האחרונה. ייתכן שהרוצחים הבאים כבר מסתובבים בקרבנו והאחריות לעצור אותם ולעשות הכל כדי למנוע את הרצח הבא מוטלת בראש ובראשונה מתוקף תפקידך עליך אדוני ראש הממשלה.
    איתי גדסי 1 Comment on בנט תקף את הרצוג: מנסה להאשים חצי מהעם ברצח רבין

    סערה במליאת הכנסת בישיבה המיוחדת לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר יצחק רבין • בנט: מה שאתה מנסה לעשות זה להשתיק חצי ממדינת ישראל ולהפיל על חצי ממדינת ישראל את האשמה • אורי אריאל נטש בזעם: בוז׳י הרצוג מנצל את הבמה הממלכתית להטיח אשמות שווא במחנה הלאומי כולו. לא אסכים לזה" • זהבה גלאון לנתניהו: אתה לא הקורבן ברצח רבין. אין אף אחד בעולם שהרוויח מרצח רבין כמוך. אתה חייב את הקיום הפוליטי שלך לרצח

    הרצוג ואדלשטיין צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
    גם בשנים האחרונות וביתר שאת בשנתיים האחרונות חוזרת אותה הסתה, אותה התלהמות, מסומנים ציבורים ואוכלוסיות, קבוצות וארגונים, נורות אותן מילים שטוענות באבק שריפה את אותם הכדורים ואותם האקדחים שבידי אותן ידיים שיירו במערכה האחרונה. ייתכן שהרוצחים הבאים כבר מסתובבים בקרבנו והאחריות לעצור אותם ולעשות הכל כדי למנוע את הרצח הבא מוטלת בראש ובראשונה מתוקף תפקידך עליך אדוני ראש הממשלה.
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת קיימה הערב ישיבה מיוחדת במליאת הכנסת לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל במלאות 21 שנים להירצחו.

    בישיבה נאמו ראש הממשלה נתניהו, יו"ר האופוזיציה הרצוג, יו"ר הכנסת אדלשטיין, שר החינוך בנט, וחברי כנסת נוספים.

    במהלך נאומו של שר החינוך בנט פרצה מהומה במליאה, לאחר שבנט תקף את יו"ר האופוזיציה הרצוג על דבריו בנוגע לרצח רבין.

    במהלך נאומו של יו"ר האופוזיציה הרצוג נטשו בזעם השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ'. אריאל אמר לאחר מכן ‏"יצאתי ממליאת הכנסת באמצע הישיבה לזכרו של רבין ז״ל. בוז׳י הרצוג מנצל את הבמה הממלכתית להטיח אשמות שווא במחנה הלאומי כולו. לא אסכים לזה".

    שר החינוך נפתלי בנט דיבר מיד לאחר יו"ר האופוזיציה והגיב לדברים: "התכוונתי לשאת נאום אחר אבל אני חייב להתייחס למה ששמענו. בוז'י מה שעשית זה בדיוק הפוך ממנהיגות. מה שאתה מנסה לעשות זה להשתיק חצי ממדינת ישראל ולהפיל על חצי ממדינת ישראל את האשמה. לפני עשרים ואחת שנה החל מסע נגד יו"ר האופוזיציה כאילו הוא הסית. מה שאתם רוצים זה לבלום ולהשתיק. דליה רבין עשתה בדיוק את הדבר ההפוך היא הושיטה יד אמיצה לימין ולציונות הדתית.

    בנט המשיך ותקף את הרצוג "ההתנהלות בימים, החודשים שאחי הייתה שלא תעז להתבטא בכלל, כי אתה אשם. אני אומר כשר החינוך, אנחנו נתווכח, החוכמה זה גבולות גזרה. לא להאשים ולהפנות אצבע. עמדת פה והמשכת לעשות את מה שאתם עושים 21 שנה.  נכון היו מחלוקות אבל לרגע לא היה לי ספק בטיב כוונותיו של רבין, וכך גם לראש הממשלה נתניהו. תופעת השנאה לגופו של אדם קיימת גם היום, זו מחלה שכולנו צריכים להירתם. זה לא עניין של שמאל וימין, לשנאה אין גבולות למפלגה כזו או אחרת.

    יו"ר האופוזיציה הרצוג אמר בנאומו כי לא בתאונת דרכים מצא יצחק רבין את מותו, גם לא מחלה ארורה לקחה את יצחק, כוח האלימות, רעל הגזענות, שנאה והסתה מעורבים בשתיקה, הם הם שהיו ערוגת הרצח. אני נושא עימי את צער השתיקה", אמר המשורר. ואכן, השתיקה, הפניית הפנים להסתה ולשנאה, היא הסכנה הניצבת בפנינו במלוא חומרתה היום. אנחנו כאן היום כי ב-1995 על המרפסת הארורה ההיא באותה כיכר, באותן צעדות עם אותה הסתה והתלהמות, נורו אותן מילים שנמצא הרוצח שהפך אותן לכדורים בגבו של ראש ממשלת ישראל ובגב הדמוקרטיה שלנו. לא התכוונתם אבל גם לא מנעתם. חודשים שנמשך גל הסתה נוראי בכל פינות הארץ, "בדם ואש את רבין נגרש".

    הרצוג הוסיף ואמר כי "גם בשנים האחרונות וביתר שאת בשנתיים האחרונות חוזרת אותה הסתה, אותה התלהמות, מסומנים ציבורים ואוכלוסיות, קבוצות וארגונים, נורות אותן מילים שטוענות באבק שריפה את אותם הכדורים ואותם האקדחים שבידי אותן ידיים שיירו במערכה האחרונה. ייתכן שהרוצחים הבאים כבר מסתובבים בקרבנו והאחריות לעצור אותם ולעשות הכל כדי למנוע את הרצח הבא מוטלת בראש ובראשונה מתוקף תפקידך עליך אדוני ראש הממשלה.

    הרצוג האשים את נתניהו ואמר "גם כשהמחלוקת חריפה, במיוחד כשהנפש מתקוממת נגד מעשים של ארגונים וקבוצות, גם כשהדם רותח, על מנהיגות אחראית לנווט, לקרר ולהנמיך את גובה הלהבות ולא להבעיר כדי לחמם ולהתפרנס מהן. אתה אדוני ראש הממשלה שחייב לחנוק את האש בעודה באיבה.  השותקים אינם רוצים באלימות וברצח הבא הם רק עוצמים עיניהם מולה. הם עצמו עיניים וחסמו את האוזניים בנובמבר 95 ובחודשים שקדמו לרצח.

    "שתיקה אינה מחלה מדבקת היא פשוט זקוקה ללגיטימציה. כאשר ראש הממשלה שותק, שרים בכירים שותקים וצמרת המדינה שותקת למול תופעות הסתה ושנאה חמורות כלפי עיתונאים ושומרי סף אחרים ששואלים שאלות לגיטימיות, כאשר האחריות הלאומית מפנה מקומה לשתיקה, אז תמצאו את חיילי ההסתה והאלימות עושים דרכם לאירוע הבא שיכה באומה ויזעזע את הארץ.

    נתניהו אדלשטיין

    נתניהו: "רבין לא היה איש ימין אבל גם לא ההפך הגמור"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בישיבה המיוחדת במליאת הכנסת ואמר: "המתח בין חופש הביטוי ששמור לכולם ובין הגלישה לפאתי האלימות הוא תחום קשה מאוד להגדרה. חיוני בדמוקרטיה לשמר את האיזון. דווקא כאן בכנסת שרגילה למחלוקות נוקבות ולוויכוחים קולניים אני מבקש לדבר היום על המאחד, והנושא המרכזי שהיה מזוהה עם רבין כל חייו וזהו הביטחון.

    "לרבין ז"ל הייתה תרומה משמעותית לחיזוק קיר הברזל. הוא לא היה איש ימין אבל גם לא ההפך הגמור מזה. בנושאים הקשורים לביטחון המדינה הוא ייצג מכנה משותף גדול מאוד בעם. כאיש ביטחון הוא ידע שהשלטון יתקיים רק אם יובטח ביטחוננו, וביסס את ביטחוננו על שלושה נדבכים.

    גלאון לנתניהו: אתה חייב את הקיום הפוליטי שלך לרצח

    ח"כ זהבה גלאון נשאה דברים בישיבה המיוחדת לציון זכרו של יצחק רבין ואמרה: "שמעתי אתמול את ראש הממשלה ואני רוצה להגיד לך, אתה לא הקורבן ברצח רבין. אין אף אחד בעולם שהרוויח מרצח רבין כמוך. אתה חייב את הקיום הפוליטי שלך לרצח.

    "זה לא חדש שאתה מגנה את המעשים שלך בדיעבד ואז מבקש שימחאו לך כפיים. אתה שכללת לאומנות את הלגיטימציה בהעלמת עין שהסתיימה ברצח.

    בנט דוברות הכנסת



    1 תגובות

    מיין תגובות